Wie zijn wij

Met deze nieuwe onderwijsvorm, een combinatie van primair en voortgezet onderwijs, worden jongeren, in het voorjaar (spring) van hun leven, uitgedaagd om zichzelf en hun talenten te ontdekken. Vanaf groep 7 van het basisonderwijs zitten de leerlingen samen met leerlingen van de middelbare school in één gebouw en volgen samen onderwijs . In plaats van een 'harde' overgang van de basisschool naar de middelbare school ontstaat er een doorlopende leerlijn, pedagogisch-didactisch en vakinhoudelijk. Het vroegtijdig selecteren van leerlingen is binnen Spring High verleden tijd, pas in klas 3 stellen wij samen vast wat een passend examenprogramma zou zijn.

Het jaar wordt opgedeeld in blokken van ongeveer 12 weken. De drie trimesters hebben vaak een overkoepelnd thema, waar de verschillende domeinen hun opdrachten aan koppelen. Aan het eind van elk blok volgt een afsluiting waarin leerlingen hun onderzoek/project presenteren. Twee keer per jaar hebben leerling, ouders een school een ontwikkelgesprek, in dit gesprek laten leerlingen hun voortgang op de leerdoelkaarten zien en vertellen ze waar ze trots op zijn en wat ze geleerd hebben over zichzelf en over de leerstof.

Naast ons kwalitatief goede onderwijs, is er veel ruimte voor inbreng van de leerling zelf. Ook besteden wij veel aandacht aan gezond en vitaal leven en bewegen. Elke dag staat in het teken van een bewegingsactiviteit. Wij brengen onze leerlingen op deze manier letterlijk en figuurlijk in beweging om op basis van capaciteit, ontwikkeling en interesse maximaal kansen te krijgen zich te ontplooien om een vitaal en duurzaam leven te kunnen leiden.